Co ja tu wyprawiam?

Obserwuję, notuję, komentuję. Potrafię ostro przyłożyć, ale nie robię tego notorycznie. Pistacjowy blog jest moją osobistą odtrutką na polityczno-obyczajowe niestrawności. Piszę głównie dla siebie, ale Wasze wizyty cieszą mnie niezwykle. Wpadajcie o każdej porze, pogadamy :))

poniedziałek, 20 kwietnia 2009

Strzelecka celność Tyma

Ja wiem, że faszerując sobie bloga cytatami, stawiam na duże wygodnictwo. Nie mogłam się jednak oprzeć refleksjom Stanisława Tyma z felietonu "W ZOO", Polityka No16, str. 101:

" Ja, niżej podpisany, jestem felietonistą z Polski, co także widać po trąbie i jestem szczęśliwy, że żyję wśród ludzi, którzy widzą nasze sprawy wnikliwie i zawsze przez jeden wiarygodny pryzmat.

Dziś odznaczyłem ludzi odważnych i bardzo odważnych. Polska wymaga odwagi przeciwstawiania się temu, co w danej chwili uchodzi za poprawne, nawet gdy ta poprawność jest sprzeczna z elementarną sprawiedliwością.

Słuchałem tych słów prezydenta i mimo woli je porównałem ze słowami bohatera "Ożenku" Gogola - także o odwadze. Podkolesin w rozmowie z przyszłą narzeczoną powiedział:
- Odważny ten naród rosyjski. Murarz, widziałem, stoi na rusztowaniu i muruje, nie boi się!"

2 komentarze:

  1. Przepiękny ten Tym. Ja nie byłem w Polsce ostatnio i mi akurat umknął. Tak że dziękuję. Cytat się przydał.
    T.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo mnie to cieszy. Tyma prawdopodobnie też.

    OdpowiedzUsuń