Co ja tu wyprawiam?

Obserwuję, notuję, komentuję. Potrafię ostro przyłożyć, ale nie robię tego notorycznie. Pistacjowy blog jest moją osobistą odtrutką na polityczno-obyczajowe niestrawności. Piszę głównie dla siebie, ale Wasze wizyty cieszą mnie niezwykle. Wpadajcie o każdej porze, pogadamy :))

poniedziałek, 7 września 2009

Sfilmowana historia Marii Montessori

obejrzałem wczoraj na "zone europa". Żadna rewelacja artystyczna, ale ze względu na życiorys głównej bohaterki oraz tło historyczno-obyczajowe, film jest wart uwagi. Polski, pełny tytuł: "Prawdziwa historia Marii Montessori" (cz.1 i 2). Dramat produkcji włoskiej, 2007. W rolach głównych: Paola Cortellesi, Massimo Poggio, Gianmarco Tognazzi.

16 komentarzy:

  1. to co tam było prawdziwego? nie lubiła dzieci?

    OdpowiedzUsuń
  2. He he, to by było, co? Widziałem jedynie część 1, poluję na 2. Domyślam się, że chodzi o "dyskretnie" przemilczane wątki z jej życia prywatnego ( nieślubne dziecko, okrucieństwo niedoszłej nigdy teściowej, marnota moralna i bezjajcowość "ukochanego") oraz dobitnie podkreślona "droga przez mękę" kobiety-emancypantki w świecie nauki, medycyny oraz w codziennych stosunkach społecznych.

    OdpowiedzUsuń
  3. zaciekawiłeś Pistacjowy, poczekam na Twój komentarz po 2 części:) teściowe, no, trudne są:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Część 2, niedziela, poniedziałek, środa, zone europa, 18:00, 20:00.

    OdpowiedzUsuń
  5. Film mi sie bardzo podobał chociaż uważam ze zabrakło w nim wiecej scen z dr montezano

    OdpowiedzUsuń
  6. Anonimowy,cieszę się, że Ci się podobał. A czy mogę zapytać, co myślisz o samej Marii Montessori?

    OdpowiedzUsuń
  7. A może ktoś poda film na torrenty

    OdpowiedzUsuń
  8. a może ktoś zamieści film na torrentach.oczywiście jeżeli ma w swoich zasobach

    OdpowiedzUsuń
  9. To jest dobry pomysł i trzeba o tym pomyśleć. Dzięki za sugestię!

    OdpowiedzUsuń
  10. Mam ten film o montessori i nie mam polskich napisów ;( baardzo mi są potrzebne, macie może?

    OdpowiedzUsuń
  11. poda ktos wrzeszci ten film na torrenty

    OdpowiedzUsuń
  12. Gdzie Cię można znaleźć? Piszesz bloga? Nie mam filmu, może jakiś apel zrobić? Nie umiem Ci pomóc. Napisz może do "Zone Europa". Ciągle go powtarzają, tylko nieregularnie.

    OdpowiedzUsuń
  13. Dzisiaj ; Zone Europa; wyemitowała 1 i 2 część.
    Film podobał mi się.

    OdpowiedzUsuń
  14. Witam!Film"Prawdziwa historia Marii Montesorii"Bardzo mi się podoba, podkład muzyczny jest wspaniały.Jestem studentką pedagogiki i pierwszy raz obejrzałam ten film na uczelni, niedawno był emitowany na Zone Europa.

    OdpowiedzUsuń
  15. Piersza czesc swietna, poluje na czesc druga w szwedziej tv

    OdpowiedzUsuń