Co ja tu wyprawiam?

Obserwuję, notuję, komentuję. Potrafię ostro przyłożyć, ale nie robię tego notorycznie. Pistacjowy blog jest moją osobistą odtrutką na polityczno-obyczajowe niestrawności. Piszę głównie dla siebie, ale Wasze wizyty cieszą mnie niezwykle. Wpadajcie o każdej porze, pogadamy :))

wtorek, 11 sierpnia 2009

Inicjatywa godna uwagi

Zapraszamy na kontrmanifestację 15 sierpnia

sierpień 7, 2009

15 sierpnia – w dniu koncertu Madonny – inicjatywa Armia Wyzwolenia Madonny zaprasza wszystkich chętnych na kontrmanifestację przed bramą wejściową. Inicjatywa ma być odpowiedzią na protesty Ruch Suwerenności Narodu Polskiego.

W protest AWM zaangażowało się oddolnie kilkanaście osób – głównie studentów. Wojciech Przedoniak – społeczny koordynator akcji – podkreśla, że protest nie jest wymierzony w katolików: Chcemy pokazać tylko, że symbole religijne są częścią kultury i nie mogą być zawłaszczane przez dominujące w państwie wyznanie. Nawet w sklerykalizowanym średniowieczu w sztuce, poezji czy architekturze swobodnie nawiązywano do motywów religijnych. Zwalczanie obiegu idei w kulturze – do czego namawia Ruch Suwerenności Narodu Polskiego – jest już niebezpieczną formą cenzury.

madonna

http://wyzwoleniemadonny.wordpress.com/

5 komentarzy:

  1. @Brunea, jeszcze raz dzięki za link :)

    OdpowiedzUsuń
  2. łał, proszę o relacje z placu boju:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Poszlabym tez...bede z nimi "duchem"

    OdpowiedzUsuń
  4. Witaj zajrzałam tu od Beaty/zastępczość, twój blog wydał mi sie intersujący. Sama poswięciłam dwa teksty krytyczne wobec sprzeciwu wobec koncertu, w mojej ocenie sprzeciw śeodowisk katolickich wobec koncertu narusza nawet konstytucję, która zapewnia wolność artystyczną. Sama nie mam jednak zdania, czy warto traktować poważnie tych, co będa protestować przeciwko koncertowi i robić antyprotest.
    Zapewnie będę do ciebie teraz częściej zaglądać. Nie ma tak dużo blogów liberalnych światopoglądowo, tak więc milo mi taki znaleźć
    Pozdrawiam
    Maria Dora
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Witaj Mario Doro na pistacjowym blogu. Spora liczba blogów liberalnych światopoglądowo znajduje się na portalu www.kontrowersje.net

    Możesz tam również publikować swoje teksty, pobudzać innych do dyskusji. Polemika jest mile widziana. Jeśli nie znałaś, to gorąco zapraszam.

    Na pistacjowym jest bardziej intymnie. Tak tu sobie rozmawiamy... Fajnie, że wpadłaś. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń