Co ja tu wyprawiam?

Obserwuję, notuję, komentuję. Potrafię ostro przyłożyć, ale nie robię tego notorycznie. Pistacjowy blog jest moją osobistą odtrutką na polityczno-obyczajowe niestrawności. Piszę głównie dla siebie, ale Wasze wizyty cieszą mnie niezwykle. Wpadajcie o każdej porze, pogadamy :))

piątek, 15 kwietnia 2011

Opętani patrioci

Oglądając wczorajszy występ posłanki Beaty Kempy w "Kropce nad i" zastanawiałem się, jakby wyglądały najbliższe wybory parlamentarne, gdyby od dzisiaj zniknęła całkowicie telewizja i internet. Jakby wyglądała kampania wyborcza?  Dla kogo byłoby to katastrofą, a dla kogo wielką szansą? To się już stało i masowe środki przekazu stanowią najsilniejsze narzędzie propagandowe, ale czy każda propaganda jest toksyczna z założenia? Śmiem twierdzić, że tak długo jak zadajemy sobie trud indywidualnego myślenia, to niekoniecznie.


Kiedy Adolf Hitler wraz ze swoim ugrupowaniem dochodzili do władzy, sytuacja ekonomiczna Niemiec była kiepska, a naród głodny i niezadowolony.  Istniało wtedy radio, prasa i kino. Wyznaczono szablon prawdziwego Niemca o aryjskich rysach. Lojalność i posłuszeństwo stanowiły podstawę. Robiono wszystko dla dobra ojczyzny i budowania jej potęgi.

Czy historia nas czegoś nauczyła? Ostatnie sondaże wskazują, że nie.

7 komentarzy:

  1. Ludzie są skołowani, zamiast patrzeć do przodu ogladają sie dio tyłu. A najgorsze , ze nic dobrego nie widać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Pistacjowy, czy Ty naprawdę już nie masz czego oglądać? Chcesz Kępy, to jedź sobie na Saską:) Inteligencja porównywalna, a chociaż popatrzeć bez obrzydzenia można:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kiedy ona w sobie coś ma i mnie hipnotyzuje :)))))))))))))))))))

    OdpowiedzUsuń
  4. Hej Pistacjowy, Ty masz chyba tak jak ja: już 100 razy obiecywałem sobie skończyć z czytaniem o polskiej polityce i nie umiem - to jest uzależnienie graniczące z perwersją. A potem dziwić się, że piszę takie teksty: http://powrotnik.eu/index.php/czy-warto-wrocic-do-polski/ i zbieram krytykę:(
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Mieszkam tutaj, a polityka wpływa na moje życie. Ty zastanawiasz się nad powrotem do Polski. Nie sposób się nie interesować jeśli nas cokolwiek obchodzi. Krytyką się nie przejmuj. Pisz tak jak myślisz. Z tego co wiem, nie stworzyłeś tego portalu, aby sztucznie lukrować gorzką rzeczywistość. Jeśli ktoś ma rzeczowe argumenty oparte na faktach niech krytykuje, bardzo dobrze. Takie tam ogólniki, że niby przesadzasz, bo nie jest tak źle, to głosy bez znaczenia. Spotykam się z tym bardzo często i za każdym razem mnie to rozczula. W ten sam sposób kobiety bronią często swoich nałogowo nawalonych facetów. Żałosne.

    OdpowiedzUsuń
  6. Zgadzam się z Pistacjowym, Kepa hipnotyzuje swoja głupotą albo prsebiegłością bez żadnych granic moralnych, ale Zbyszek tez ma rację, Saska Kepa jest fajniejsza:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pistacjowy, zielonych świąt!

    OdpowiedzUsuń